|
|
|
Branża, a nie urzędnicy, wybierze tematy szkoleń
|
Szykuje się rewolucja na rynku szkoleń dotowanych ze środków Unii Europejskiej. W nowej perspektywie finansowej to przedsiębiorcy będą decydować, jakie szkolenia dofinansuje Wspólnota. Z rynku, gdzie o szkoleniach decyduje podaż, przejdziemy do rynku, gdzie decyduje popyt.
więcej...
|
|
Małopolska triumfuje w konkursie produktów
|
Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce zdobył Złoty Certyfikat POT w konkursie na najlepsze produkty turystyczne. Było to już czwarte podejście Małopolskiej Organizacji Turystycznej do zdobycia tego najwyższego wyróżnienia, tym razem zwieńczone sukcesem.
więcej...
|
|
Ugruntowana pozycja rynkowa - zagrożenia
|
Trendy w turystyce to temat, nad którym pochyli się Tomasz Berdowski, wiceprezes Elektronicznych Systemów Sprzedaży. Słuchacze przypomną sobie w czasie wykładu, jak kiedyś funkcjonował rynek turystyczny w Polsce, jak ewoluował w ciągu ostatnich lat i jakie trendy obserwujemy dziś.
więcej...
|
|
Brytyjska branża domaga się niższego VAT
|
W Wielkiej Brytanii obowiązuje 20 proc. stawka VAT od usług turystycznych i gastronomicznych – jedna z najwyższych w Unii. Powoduje to obniżenie konkurencyjności kraju i odpływ turystów. Tamtejsza branża połączyła siły i prowadzi ogólnokrajową kampanię na rzecz niższych podatków.
więcej...
|
|
Agent – zawód na wymarciu?
|
Amerykańska branża turystyczna zmaga się z coraz większymi problemami kadrowymi. Prawie 70 proc. zatrudnionych w roli sprzedawcy liczy więcej niż 55 lat, a dodatkowo agent został wpisany na listę niepotrzebnych zawodów.
więcej...
|
|
Felieton - pisze Andrzej Betlej
|
Jan III Sobieski i touroperatorzy Historia króla Jana jest mocnym przykładem na słuszność starego przysłowia „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło”. Młody Sobieski darł koty z butnym magnatem litewskim Michałem Pacem.
więcej...
|
|
Polscy przewoźnicy zdobywają nowe rynki
|
Rozdrobnienie rynku, nadpodaż i skomplikowane regulacje prawne – tak pokrótce można scharakteryzować dzisiejszy rynek przewozów autokarowych. Jednocześnie wśród trendów należy wymienić podnoszenie się poziomu usług i dywersyfikację rynków, z których pochodzą pasażerowie.
więcej...
|
|
W internecie liczy się unikalność produktu
|
Niemiecki Instytut eTurystki (Institut fuer eTourismus) przygotował kolejne opracowanie analizujące trendy, które będą kształtowały turystykę w przyszłości. Tym razem badacze wzięli pod lupę biznes prowadzony w sieci.agentów.
więcej...
|
|
TUI wzywa, agent musi?
|
Czy agenci turystyczni, z którymi TUI przestało współpracować, muszą odesłać umowy podpisane przez klientów? Mnożą się wątpliwości i kontrowersje związane z ostatnimi działaniami touroperatora.
więcej...
|
|
Neckermann planuje większe zyski
|
Thomas Cook przechodzi kolejne etapy restrukturyzacji. Ostatni obejmuje rebranding marki parasolowej i marek stowarzyszonych. Do indentyfikacji pozostałych silnych brandów zostaną dołączone elementy wizualne, wskazujące na przynależność do grupy, która od 1 października prezentuje się przez Słoneczne Serce.
więcej...
|
|
Kasy fiskalne końcem współpracy?
|
Problem związany z koniecznością ewidencjonowania przez agentów sprzedaży na kasach fiskalnych pojawił się na kilka dni przed wejściem w życie wydanego w marcu rozporządzenia Ministerstwa Finansów.
więcej...
|
|
Region nadodrzański w trasie z promocją
|
Partnerstwo Odra odbyło promocyjny „Sommer-Tour”. We wrześniu odwiedziło 12 miast w Polsce i Niemczech pod hasłem „Poznaj swojego sąsiada”. Zorganizowana po raz pierwszy akcja ma pobudzać wymianę turystyczną na polsko-niemieckim pograniczu.
więcej...
|
|
Róża Regionów 2013 - znamy laureatów
|
Pierwszego dnia targów Tour Salon w Poznaniu odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników konkursu Róża Regionów 2013 na najlepsze wydawnictwo promujące gminę, miasto, region. Laureatów wyróżniono w trzech kategoriach - profesjonalny folder, najlepsza seria wydawnicza, wyjątkowy projekt specjalny.
więcej...
|
|
Klient nie należy do agenta
|
Wbrew powszechnej opinii biur agencyjnych, pozyskani przez agentów klienci, wcale do nich nie „należą”. Od momentu podpisania umowy-zgłoszenia ich dane osobowe stają się własnością touroperatorów. Z prawnego punktu widzenia pracownicy biur agencyjnych nie mają prawa wykorzystywać pozostawionych im numerów telefonów czy adresów mailowych do podjęcia kolejnego konktaktu z turystą.
więcej...
|
|
MSiT wie, ale nie powie
|
Minister Joanna Mucha spotkała się z dziennikarzami, by porozmawiać o turystyce. Nie zabrakło odniesień do Euro 2012, które według resortu okazało się być sukcesem w każdym aspekcie.
więcej...
|
|
|
 |
|
»Beata Górka, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024 » więcej |

|