|
|
|
Wizz Air będzie organizatorem z gwarancją?
|
Przewoźnik ogłosił uruchomienie usługi Wizz Tours, która ma połączyć lot obsługiwany przez przewoźnika z pobytem w hotelu. Zgodnie z prawem, by prowadzić taką działalność, przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.
więcej...
|
|
Polacy nie chcą walczyć o seniorów
|
Pomimo rosnącego zainteresowania Unii, Polacy raczej nie włączą się w przygotowywanie następnej strategii wpierania turystyki senioralnej. Zawiniły zbyt krótkie terminy i ograniczenia budżetowe.
więcej...
|
|
Niemieccy klienci upadłych GTI i Buchmal pojadą na wakacje
|
Klienci upadłych biur podróży w Polsce muszą czekać na zwrot poniesionych kosztów przez ponad rok. Ponadto, nigdy do końca nie mają pewności, jaką część wpłaconych pieniędzy będą mogli odzyskać. Tymczasem w Niemczech turyści, którzy znajdą się w podobnej sytuacji, mogą wyjechać na wakacje nie tylko w wybranym wcześniej terminie, ale praktycznie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
więcej...
|
|
Jordania dopłaca polskim przedsiębiorcom
|
Do leżącej na Bliskim Wschodzie Jordanii coraz częściej przyjeżdżają turyści z Polski. Jordańska Izba Turystyczna już zauważyła potencjał, który w nich drzemie, teraz chce zwiększyć liczbę Polaków zachęcając rodzime biura podróży atrakcyjnymi warunkami współpracy.
więcej...
|
|
Sprzedaż biletów lotniczych bez GDS-ów?
|
IATA pracuje nad nowym systemem dystrybucji biletów lotniczych, który umożliwiłby przewoźnikom sprzedaż bezpośrednio poprzez agentów w ten sam sposób, jak poprzez ich własne strony internetowe.
więcej...
|
|
Księgarnia WT | System informacji a ruch turystyczny
|
Autor: J. Merski, J.P. Piotrowski Informacja turystyczna stała się towarem, bez którego nie może już funkcjonować turystyka jako ważna część gospodarki świata. Dzięki zastosowaniu nowych metod zarządzania i organizacji, nowych produktów i marketingowych sposobów zachęcania różnych grup odbiorców do korzystania z ofert turystycznych ...
więcej...
|
|
Jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie reklamacyjne?
|
Wakacje to okres największego ruchu w branży turystycznej, a co za tym idzie także największej liczby reklamacji klientów. Przepisy prawa nakładają na organizatora obowiązek rozpatrywania skarg klientów w określony sposób i w określonych terminach, ale poważne potraktowanie tego zagadnienia może bardzo pozytywnie wpłynąć na reputację touroperatora.
więcej...
|
|
W dużym mieście lepsza franczyza
|
Profesjonaliści są zgodni co do faktu, że decyzja o rodzaju działalności agencyjnej powinna zależeć od lokalizacji biura, a co za tym idzie od realnych szans na pozyskanie licencji na sprzedaż oferty wiodących touroperatorów. Duże miasta to raczej miejsce na biura franczyzowe, mniejsze na samodzielną agencję turystyczną.
więcej...
|
|
Branża potrzebuje silniejszej reprezentacji
|
Polsko-Azjatycka Izba Turystyki to organizacja, która chce reprezentować interesy branży turystycznej. Została powołana w wyniku rozczarowania obecnie funkcjonującym samorządem branżowym. Jednak czy za mocnymi deklaracjami idzie realna siła? Rozmowa z Arturem Piszczkiem.
więcej...
|
|
Procedura chargeback uregulowana
|
Udało się wypracować nowe zasady realizacji procedury chargeback. Zanim bank ściągnie pieniądze z konta agenta, klient będzie musiał ubiegać się o zwrot w urzędzie marszałkowskim. Zmiana jest efektem działania samorządu.
więcej...
|
|
PIT pisze w sprawie zniesienie wiz do USA dla Polaków
|
Nowa ustawa imigracyjna, którą pod koniec maja przyjęła Komisja Senatu USA, zawiera zapisy przewidujące zniesienie wiz dla polskich turystów. Poparcie dla zmian w liście otwartym do kongresmanów wyrazili przedstawiciele polskiej
i amerykańskiej branży turystycznej.
więcej...
|
|
Sprzedaż własna nie zastąpi agencyjnej
|
Dla większości touroperatorów najważniejszym kanałem dystrybucji oferty pozostaje zewnętrzna sieć agencyjna. Jednak widać na rynku próby zmniejszenia udziałów agentów w sprzedaży produktów. Niektórzy spośród organizato- rów wyraźnie koncentrują się na własnych kanałach dystrybucji. Strategia ta spotkała się z szerokim odzewem w branży i wywołała pytanie o to, czy wytyczonym szlakiem podążą inni.
więcej...
|
|
MEN: wystarczy zatrudnić pielęgniarkę na kolonii
|
Biura podróży, które organizują wypoczynek dzieci i młodzieży często borykają się z problemem zapewnienia odpowiedniej opieki medycznej. Przepisy w tej kwestii nie są jednoznaczne a różnica pomiędzy kosztem zatrudnienia pielęgniarki w miejscu organizacji kolonii, a np. tylko podpisaniem umowy z ośrodkiem zdrowia może być znaczna.
więcej...
|
|
|
 |
|
»Beata Górka, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024 » więcej |

|